O nas

Niemiecki Instytut Wina (DWI) jest centralną organizacją komunikacyjną i marketingową niemieckiego przemysłu winiarskiego.

Zadania i środki

Niemiecki Instytut Wina (DWI) jest organizacją ds. PR i marketingu niemieckiego winiarstwa. Głównym zadaniem DWI jest promowanie jakości i wzrostu sprzedaży win z 13 niemieckich regionów winiarskich poprzez działania marketingowe w kraju i za granicą.  Działania DWI obejmują przede wszystkim realizację kampanii informacyjnych wraz z promocyjnymi wydarzeniami, udział w krajowych i międzynarodowych targach, organizację prezentacji win i imprez wspólnie z niemieckimi producentami

Informacje i komunikacja

DWI zapewnia kompleksowe informacje o winach i wydarzeniach w 13 niemieckich regionach winiarskich na stronie deutscheweine.de i dodatkowych stronach w odpowiednich językach narodowych, w podcastach, specjalnie opracowanej aplikacji o nazwie "Deutsche Weine" (Google Playstore i App Store) oraz kanałach mediów społecznościowych.

DWI wydaje również broszury informacyjne,  publikacje i materiały reklamowe, organizuje szkolenia i seminaria, w szczególności dla przedstawicieli sektora gastronomicznego i handlu, a także przeprowadza badania rynku i doradza branży winiarskiej w kwestiach promocji sprzedaży w kraju i za granicą.

Praca dla krajowych producentów wina na całym świecie

W DWI, z siedzibą w Bodenheim w pobliżu "Wielkiej Stolicy Wina" Moguncji,  45 pracowników pod kierownictwem dyrektor generalnej Moniki Reule angażuje się w działania na rzecz niemieckiego sektora winiarskiego. Ponadto istnieją "Agencje Informacyjne ds.Niemieckiego Wina" (Wines of Germany) na określonych rynkach zagranicznych dla eksportu niemieckiego wina. DWI działa obecnie na 11 rynkach międzynarodowych: w Chinach, Finlandii, Wielkiej Brytanii, Japonii, Holandii, Norwegii, Polsce, Czechach, Szwecji, Szwajcarii i USA.

Dążenie do jakości i nauki

Ważną częścią pracy DWI jest również promowanie jakości win z 13 niemieckich regionów uprawy winorośli poprzez wspieranie konkursów jakości i badań naukowych. Na przykład, DWI wspiera pracę Niemieckiej Akademii Wina (DWA), która zajmuje się naukowymi, prawnymi i społeczno-politycznymi aspektami umiarkowanej konsumpcji wina. DWA promuje również badania naukowe, gromadzi dane, analizuje je oraz komunikuje w różnorodny sposób.

Instytucja prawa publicznego (AdöR)

Niemiecki Instytut Wina (DWI) został założony jako inicjatywa sektora prywatnego w formie prawnej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w 1949 roku jako "Deutsche Weinwerbung". Jedynym udziałowcem jest Niemiecki Fundusz Winiarski (DWF). Działalność biznesowa DWI jest organizowana przez DWF. DWF działa jako instytucja prawa publicznego (AdöR) na podstawie niemieckiej ustawy o winie. Jest wspierany przez przemysł winiarski i podlega nadzorowi prawnemu Federalnego Ministerstwa Żywności i Rolnictwa (BMEL).

Formularz kontaktowy