O nas
Niemiecki Instytut Wina (DWI) jest centralną organizacją komunikacyjną i marketingową niemieckiego przemysłu winiarskiego.
Zadania i środki
Niemiecki Instytut Wina (DWI) jest organizacją ds. PR i marketingu niemieckiego winiarstwa. Głównym zadaniem DWI jest promowanie jakości i wzrostu sprzedaży win z 13 niemieckich regionów winiarskich poprzez działania marketingowe w kraju i za granicą. Działania DWI obejmują przede wszystkim realizację kampanii informacyjnych wraz z promocyjnymi wydarzeniami, udział w krajowych i międzynarodowych targach, organizację prezentacji win i imprez wspólnie z niemieckimi producentami
Informacje i komunikacja
DWI zapewnia kompleksowe informacje o winach i wydarzeniach w 13 niemieckich regionach winiarskich na stronie deutscheweine.de i dodatkowych stronach w odpowiednich językach narodowych, w podcastach, specjalnie opracowanej aplikacji o nazwie "Deutsche Weine" (Google Playstore i App Store) oraz kanałach mediów społecznościowych.
DWI wydaje również broszury informacyjne, publikacje i materiały reklamowe, organizuje szkolenia i seminaria, w szczególności dla przedstawicieli sektora gastronomicznego i handlu, a także przeprowadza badania rynku i doradza branży winiarskiej w kwestiach promocji sprzedaży w kraju i za granicą.
Praca dla krajowych producentów wina na całym świecie
W DWI, z siedzibą w Bodenheim w pobliżu "Wielkiej Stolicy Wina" Moguncji, 45 pracowników pod kierownictwem dyrektor generalnej Moniki Reule angażuje się w działania na rzecz niemieckiego sektora winiarskiego. Ponadto istnieją "Agencje Informacyjne ds.Niemieckiego Wina" (Wines of Germany) na określonych rynkach zagranicznych dla eksportu niemieckiego wina. DWI działa obecnie na 11 rynkach międzynarodowych: w Chinach, Finlandii, Wielkiej Brytanii, Japonii, Holandii, Norwegii, Polsce, Czechach, Szwecji, Szwajcarii i USA.
Dążenie do jakości i nauki
Ważną częścią pracy DWI jest również promowanie jakości win z 13 niemieckich regionów uprawy winorośli poprzez wspieranie konkursów jakości i badań naukowych. Na przykład, DWI wspiera pracę Niemieckiej Akademii Wina (DWA), która zajmuje się naukowymi, prawnymi i społeczno-politycznymi aspektami umiarkowanej konsumpcji wina. DWA promuje również badania naukowe, gromadzi dane, analizuje je oraz komunikuje w różnorodny sposób.
Instytucja prawa publicznego (AdöR)
Niemiecki Instytut Wina (DWI) został założony jako inicjatywa sektora prywatnego w formie prawnej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w 1949 roku jako "Deutsche Weinwerbung". Jedynym udziałowcem jest Niemiecki Fundusz Winiarski (DWF). Działalność biznesowa DWI jest organizowana przez DWF. DWF działa jako instytucja prawa publicznego (AdöR) na podstawie niemieckiej ustawy o winie. Jest wspierany przez przemysł winiarski i podlega nadzorowi prawnemu Federalnego Ministerstwa Żywności i Rolnictwa (BMEL).
Niemieckie wina na całym świecie
DWI prowadzi obecnie jedenaście „Agencji Informacyjnych ds. Niemieckiego Wina” (Wines of Germany) na określonych rynkach zagranicznych.
Nie jesteś jeszcze zalogowany? Zarejestruj się teraz! Szukasz osoby kontaktowej?
Nasze kontakty dla rynków eksportowych (DWI i agencje zagraniczne) można znaleźć w naszej bazie danych.
Do wewnętrznego obszaru w bazie danych