Szlak turystyczny czerwonego wina

Ze względu na łączną długość wynoszącą około 70 kilometrów, frankoński szlak czerwonego wina nie może być oczywiście pokonany w ciągu jednego dnia - chyba że w nieprzyjemnym przymusowym marszu.

Fakty

• 14,5 km

Odległość

• 4 h

Czas trwania

• 75 m

Wysokość

Przy całkowitej długości wynoszącej około 70 kilometrów, oczywiste jest, że francuskiego Szlaku Czerwonego Wina nie da się przejść w jeden dzień - chyba że jest to nieprzyjemny przymusowy marsz.

Ponieważ jednak poświęciliśmy się bardziej przyjemności, zadowolimy się etapem z Erlenbach do Großheubach, który jednak ma dla nas wystarczająco dużo wartych zobaczenia miejsc. Przy długości 14,5 kilometra i niewielkich różnicach wysokości, ten odcinek trasy jest łatwy do pokonania.

Z basenu górskiego Erlenbach możemy łatwo znaleźć połączenie z naszym szlakiem turystycznym dzięki dobremu oznakowaniu. Nawet w naszym punkcie startowym możemy dowiedzieć się o otwartych punktach gastronomicznych na stale aktualizowanej tablicy ogłoszeń. Wkrótce docieramy do pawilonu widokowego wąską ścieżką zaczynającą się przy basenie, a stamtąd kontynuujemy wędrówkę do Hohbergsweg. Prowadzi ona przez winnice Erlenbach do winnic Klingenberg, skąd roztacza się wspaniały widok na dolinę Main.

Jeśli chcesz, możesz teraz wspiąć się na ruiny zamku Clingenburg, który został zbudowany około 1100 roku przez szafarza cesarza Fryderyka Barbarossy. Z jego tarasu po raz kolejny można podziwiać prawdziwie pocztówkowy widok. Ścieżka zamkowa prowadzi z powrotem do właściwej trasy. Przed kontynuowaniem wędrówki w kierunku Großheubach, warto rozważyć zejście do historycznego starego miasta Klingenberg, z licznymi domami z muru pruskiego, które warto zobaczyć, muzeum wina i doskonałą gastronomią. Wizyta w winiarni Klingenberg (Wilhelmstraße 107) jest zawsze warta zachodu!

Wracając do szlaku wina, idziemy w następujący sposób: Zaczynając od Muzeum Wina, szlak prowadzi po schodach w górę do winnicy Schlossberg, a następnie wzdłuż Burgweg i Johannesweg do dzielnicy Röllfeld. Tam w końcu łączy się z Urbanusstraße, a następnie prowadzi w dół Oberlandstraße i Langgasse w lewo do Gartenstraße. Podążaj tą drogą, aż dotrzesz do Himmeltaler Straße i skręć w prawo na wiejską drogę na końcu obszaru zabudowanego.

<p <p>Po przekroczeniu strumienia Röllbach jedziemy dalej przez łąki i pola do Rossbergsweg. Na jej skrzyżowaniu skręcamy w lewo na krótką odległość, ale natychmiast skręcamy ponownie w prawo na kolejną polną ścieżkę. Po około 200 metrach prowadzi nas ona do ostrego zakrętu w prawo, którym podążamy aż do połączenia z Restbergweg. Tutaj skręcamy w lewo i kierujemy się na południe wzdłuż Restbergweg. Warto zrobić sobie tutaj krótką przerwę, aby podziwiać widok na dolinę rzeki Main, gminę Laudenbach naprzeciwko i malownicze góry Odenwald. <p <p>Następnie przechodzimy przez winnicę, na której południowym krańcu znajduje się zacieniony obszar leśny. Szczególnie w gorące letnie dni ten chłodny odcinek ścieżki jest prawdziwym orzeźwieniem. Leśna ścieżka szybko doprowadzi nas do wąwozu w dolinie Lachental. Tutaj skręcamy w prawo i podążamy ścieżką prowadzącą stromo w dół równolegle do wąwozu do skraju lasu. Tam skręcamy w lewo w kierunku Großheubach. <p <p>Teraz nasza ścieżka lekko pnie się w górę, ale nie stanowi to dla nas większego utrudnienia. Wkrótce mijamy dom jednorodzinny, który zostawiamy po prawej stronie i przechodzimy obok winnic, które obecnie leżą odłogiem. Po dobrych dwóch kilometrach docieramy do winnicy Staatliche Hofkellerei Würzburg, która nie leży odłogiem. Na powierzchni około 4 hektarów uprawiane są wyłącznie czerwone winogrona.

Z tego miejsca możemy już zobaczyć klasztor Engelberg i wioskę winiarską Großheubach - nasz cel. Pozostajemy na tej ścieżce na wzgórzu, która prowadzi lekko w dół i skręcamy ostro w prawo przy pierwszym domu. Wkrótce docieramy do Dompfaffenweg. Kontynuujemy do Finkenhain, gdzie droga prowadzi w dół do ścieżki dla pieszych. Teraz skręcamy w prawo na polną ścieżkę, idziemy do Frühlingsstraße i przekraczamy Rüllfelder Straüe na cmentarzu. Przez Friedhofstrasse, Kirchstrasse i Mainstrasse docieramy w końcu do historycznego ratusza w centrum miasta.

Po tych wszystkich zakrętach jesteśmy teraz, co zrozumiałe, trochę zmęczeni i pilnie potrzebujemy odpoczynku. Na szczęście lokalna gastronomia ma wszystko, czego potrzeba - od kulinarnych przysmaków po orzeźwiające i pyszne wina, z których większość jest produkowana przez samych gospodarzy. Należą do nich hotel i restauracja „Rosenbusch“ (Engelbergweg 6) oraz zajazdy „Zur Bretzel“ (Kirchstraße 1) i “Zur Krone“ (Miltenberger Str. 1).

Oznaczenie

Stojący, napełniony kieliszek do czerwonego wina na białym tle z zarysem trasy.

Charakterystyka

Przyjemna trasa piesza przez winnice z widokiem na dolinę Main. Liczne punkty gastronomiczne. Dobrze utrzymane, łatwe w użyciu ścieżki.

<p <p>Urządzenia parkingowe

Parking przy górskim basenie.

Zalecenia dotyczące hoteli i gastronomii można znaleźć na stronie internetowej Niemieckiego Instytutu Wina.